De jubileum commissie heeft voor het weekend van 20-21-22 juni 2014 een bruisend feestprogramma samengesteld. Leden van Eenhoorn aangesloten clubs zijn van harte welkom. Inschrijving is gewenst. De locatie is nabij Kampen. Zie Agenda voor de Flyer met volledige informatie en het inschrijfformulier.
De Stichting Eenhoornfederatie is het samenwerkingsplatform van en voor Nederlandse clubs van Engelse motorfietsmerken en hun leden. Er zijn acht clubs met in totaal circa 4.000 leden bij ons aangesloten.
Met deze website willen wij alle liefhebbers van Engelse motorfietsen informeren over de activiteiten van de Eenhoornfederatie, die als sinds 1975 actief is. Vaste jaarlijkse onderdelen zijn het Outdoor Eenhoorntreffen in april en de Eenhoorn Onderdelenbeurs in november. Ook kun je lezen over de doelstellingen van de Eenhoornfederatie en hoe het bestuur is samengesteld. Natuurlijk zijn er de nodige links, allereerst naar de acht aangesloten Engelse merkenclubs. De Stichting Eenhoornfederatie staat geregistreerd bij de Kamer van Koophandel.
Attentie: De Eenhoornfederatie kent geen individueel lidmaatschap voor liefhebbers van Engelse motorfietsen. Hiervoor kun je je aanmelden bij een van de merkenclubs.
Oudere leden herinneren zich de begin jaren van Eenhoorn maar al te goed. Het waren roemruchte tijden waarin de belangstelling voor Eenhoorn treffens in de grote getallen liep. Ad van Boheemen was vanaf de oprichting lid van het Bestuur -en wie kan er beter dan hij de Eenhoorn geschiedenis op een boeiende manier beschrijven. Zoals hij zelf aangaf- het verhaal is bijna een jongensavonturen roman die voor alle leeftijden interessant is. Behalve de treffens worden ook de bestuurlijke kanten van de Eenhoornfederatie belicht. De Geschiedenis Eenhoorn * van Ad vertelt over de periode van oprichting (1975) tot medio 90- er jaren.
* copyright – Ad van Boheemen.
In de nabije toekomst hopen we ook de jaren daarna to NU als deel 2 te mogen toevoegen.
Als voorzitter van de Stichting Eenhoorn Federatie was ik in 2011 enthousiast aangesproken door Peter van der Putten. Peter is voorzitter van de Royal Enfield club en super enthousiast over zijn merk en de Engelse motoren in het algemeen. Als motorrijder en altijd wel zin hebbende in een leuke rit dacht ik begin van 2012 laat ik ook de Dwars door Brabant rit in de Agenda zetten. 21 April j.l kwam dichterbij en de weervoorspellingen zagen er niet goed uit. Wind en temperaturen < 10ºC en plaatselijk een regenbui. Niemand van mijn directe vrienden zouden gaan dus het was wel even afwachten wat ik zou gaan beleven.